utorak, 31. siječnja 2017.

Elena Poniatowska-Leonora

Leonora Carrington odrasla je kao jedina djevojčica,uz tri brata u uglednoj i bogatoj obitelji Carrington.Već kao malena bila je buntovna i puna energije.Voljela je svog drvenog ponija.Njen autoritativni otac kojeg su se braća bojali,volio je Leonoru jer je bila najinteligentnija od njegove djece.No,kako je Leonora bila buntovna i puna mašte,govoreći svima da vidi mistična bića Sidhedese,te se odbila pokoriti bilo kome,njen otac je odlučio poslati kod redovnica nadajući se da će one ukrotiti njenu divlju narav.Prije toga spalio je njenog najdražeg drvenog ponija,što je u Leonori izazvalo lagani prezir kod oca.Zbog njene buntovnosti i snažnog karaktera,izbacuju  je iz mnogi redovnički škola.Jedinu podršku ima u svojoj majci koja se miri s time da je njena kći buntovna djevojka koja ne želi živjeti u okovima,nego biti slobodna i ostvariti svoje snove da postane slikarica.Leonora odlazi u Pariz gdje upoznaje mnoge umjetnike,a među njima i njemačkog slikara ,Maxa Ernsta.Između Leonore i Maxa rađa se ljubav.Njihova veza je burna i prepuna strasti.Leonora uz Maxa uči.Njene slike prožete su mističnošću i nadrealizmom.Ona i Max upoznaju mnoge umjetnike.Nihovu vezu jedino kvare ljubomorni ispadi i ekscesi Maxove supruge,labilne Marie Berthe .Leonori majka u Francuskoj kupuje kuću u koju se ona preseli sa Maxom.Tamo proizvode vino,slikaju.Nihovu vezu prekida poćetak drugog svjetskog rata.Max kao nijemac postaje nepoželjan u Francuskoj .Odvode ga u logor.To slomi Leonoru koja počne gubiti razum.Njen otac odluči je smjestiti u sanatorij u Santanderu koji se nalazi u ,Španjolskoj kod poznatog doktora Moralesa.Ne mogavši se nositi s njenim paranojama i ludilom,u Santanderu joj daju injekcije Cardiazola.To kod nje izaziva konvulzije i smiruje je povremeno.Nakon nekog vremena opuštaju je iz Santandera.Kada sazna da ju otac misli zatvoriti u sanatorij u Južnoj Africi,Leonora pobjegne u meksički konzulat.Tamo joj spas pruži meksički diplomat Renato Leduc.Leonora se odluči udati za Renata i s njim otići u Mexico,ne bi li zauvijek pobjegla od svog oca i obitelji Carrington.Uskoro sreće i Maxa..Hoće li Maxova i Leonorina ljubav uspjeti nadvladati sve prepreke koje stoje između njih?Što će biti s Leonorom i Renatom ?Kako će se dalje odvijati Leonorin život,saznati ćete sami kad pročitate ovaj uzbudljivi biografski roman.Ovo je drugi roman koji sam pročitala od meksičke spisateljice Elene Poniatowske,nakon odličnog romana Ja,Jesusa.Roman Leonora romansirana je biografija o jednoj snažnoj i ekscentričnoj slikarici ,kojoj ni boravak u sanatoriju gdje je primala velike doze kontroverznog lijeka,ni rat nisu slomile njen buntovni duh ni strast za slikarstvom.Ono čime će vas osvojiti ovi roman je to što njime gotovo od početka do kraja dominira lik prelijepe i buntovne crnokose Leonore.Ovo nije samo priča o njenom životu,njenim ljubavima,ovaj roman govori o njenim slikama,slavi umjetnost.Kroz roman upoznajemo mnoge umjetnike,njihove živote,padove,uspjehe.Čitatelj će upoznati sva lica mnogih slikara,njihove ekscentrične živote.Roman je na mene ostavio snažan dojam.Morala sam po netu tražiti fotografije Maxa i Leonore jer je njihova ljubav u ovom romanu tako snažno portetirana,da čitatelja oduševljava.Za sve ljubitelje umjetničke proze ovaj roman će doći kao pravi mali književni dragulj.Uživati ćete vjerujem,jer ja jesam.Preporuke moje imate.

1 komentar:

  1. Prije nekoliko tjedana vidio sam ovdje komentar o dr. Agbazari i odlučio sam ga kontaktirati prema uputama, zahvaljujući ovom čovjeku što mi je pružio radost kako sam želio. Slijedio sam upute koje je on dao da vrati mog ljubavnika koji me je ostavio i djecu već 3 godine, ali zahvaljujući dr. Agbazari jer su mi se vratili zauvijek i sretni smo zajedno. molimo vas da ga kontaktirate za pomoć ako imate problema u vezi putem e-pošte na: ( agbazara@gmail.com ) ILI putem WhatsAppa na: ( +2348104102662 ). I svjedočite sami.

    OdgovoriIzbriši